Potentiële dodenkruising

Kruising Evenaar - Atlasdreef

Kruising Evenaar – Atlasdreef

Met de wetenschap dat in Almere de meeste verkeershufters wonen, zou je denken dat de gemeente ervoor zorgt dat het zo moeilijk mogelijk wordt gemaakt om verkeershufter te spelen. Helaas is het tegendeel echter waar!

In Almere is namelijk een heel beroemde kruising, die van de Evenaar en de Atlasdreef.
Hoewel, berucht is misschien een betere benaming.

Hoewel ik geen statistieken heb kunnen vinden durf ik wel te stellen dat er gemiddeld per jaar zo’n 3 á 4 ongevallen plaatsvinden.
Dat er tot nu toe nog geen doden te betreuren zijn geweest mag een wonder worden genoemd, aangezien het er bij lange na niet zachtjes aan toe gaat.
Zoals in de foto’s hieronder valt te zien was het in slechts 1 week 2 keer raak!
In dit tempo zal het (geschatte) gemiddelde in 2013 ruimschoots worden overschreden.

Evenaar - Atlasdreef

Vrijdag 22-02-2013

Evenaar - Atlasdreef

Vrijdag 15-02-2013

Grote vraag is natuurlijk waarom de gemeente Almere geen actie onderneemt om het grote aantal ongevallen substantieel te verminderen?
Temeer omdat in de directe omgeving 2 scholen zijn gevestigd en dagelijks heel veel kinderen zowel de Evenaar als de Atlasdreef over moeten steken.
Nou ja, er is dan weliswaar wel iets gedaan in de afgelopen jaren. Er zijn zowaar drempels geplaatst!
Nu zijn die drempels dusdanig aangelegd dat je er evengoed nog met zo’n 80km/u overheen kan cruisen dus duidelijk de investering meer dan waard.

Kennelijk is de gemeente van mening dat, zolang er geen doden zijn gevallen, het zonde van het geld is om nu eens echt te investeren in een veiligere omgeving. In plaats van geld uit te geven voor een veiliger omgeving vinden onze lokale beschermers der burgerij het veel belangrijker te investeren in meer parkeerwachten die naar hartelust parkeerboetes uitschrijven alsof hun leven ervan afhangt.

Het zal een kwestie van prioriteiten zijn die de normale burger niet begrijpt, en die eigenlijk ook niet uitlegbaar zijn.
We zullen het er kennelijk mee moeten doen…
Ik wil dit gemeentebestuur wel van harte uitnodigen tekst en uitleg te komen geven bij de familie van het eerste dodelijke slachtoffer!
Maar veel liever nodig ik ze uit dit voor te zijn en nu eens werkelijk iets te doen aan deze levensgevaarlijke situatie!
Bijvoorbaat alvast hartelijk dank van een zeer bezorgde bewoner!

Over gertbakhuizen

48, relatie met Yvet, trotse papa van Nadia, Marijn & Victor, Owner GaAru Interim Management, Consultant/Interim Manager, concert & festivalganger
Dit bericht werd geplaatst in Maatschappij en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Potentiële dodenkruising

  1. yvet78 zegt:

    Ik loop hier vaak met mijn hond. En de 3 a 4 keer per jaar doel je denk ik op die kruising. In mijn geheugen van de afgelopen 365 dagen is er zeker wel 6x een aanrijding geweest. En dit enkel op dat kruispunt van 1 kant gerekend. Want de volgende afslag (richting rotonde Tang Dynasty) is er er al veel meer geweest. Ik verbaaste mijzelf een tijdje terug dat ik niet meer schrok van 2 op elkaar knallende auto’s achter mijn rug… kan zoiets wennen? De ‘mooiste’ waar ik getuigen van was, was het fietspad van de shoarmatent naar Domino’s pizza er een bestuurster stopte voor een overstekende fietser. En er vervolgens 5…5!!!! auto’s achter haar op elkaar knalde.
    (bron ANWB : Als u op een auto(snel)weg 100 km/h rijdt, moet u ten minste 100 m afstand houden van uw voorligger. Rijdt u langzamer, dan mag de afstand naar verhouding minder zijn, maar nooit minder dan 50 m.)
    De auto achter haar remde netje (met afstand mee).. alleen de 4 auto’s achter die auto niet.
    Ik stond zelf net te wachten om over te steken met mijn hond, dus voor mijn neus zien gebeuren. en dus niet een via via verhaal. Ik ben ook bang dat er eerst iets ernstigs moet gebeuren.
    En heel leuk hoor gemeente Almere om op die weg flex-drempels te maken en daar vervolgens ook nog een hele ‘show’ van te maken van kinderen van 2 scholen die mochten mee scheppen en het eerste rondje met de bus over de flex drempel te rijden. Maar kom op moeten er eerst doden vallen voordat er echt iets aan gedaan gaat worden. Ik ben er bang voor.

Plaats een reactie